lördag 10 oktober 2020

Nr. 3. Corona goes on...

Denna gång är klockan 23:27. Jag har precis lagt handen vid det nästan sista i en musikvideo, det sista som jag skall lägga till, däri behövs min dotter. 

Att vid havet filma mig en liten snutt,
när jag ska ta några frihetsfyllda glädjeskutt.

I veckan. Om vi får till det. 

Jag har jobbat kopiöst mycket sedan Coronautbrottet, med uppehåll i juli. Man tager vad man haver, jag har fått så mycket gjort så det är inte klokt! Tack vare Corona. Fått jobba i fred, när man inte har kunnat träffas så mycket. 

Positivt.

Att inte kunna åka kommunalt på grund av Corona, jag som inte är bilburen. Det har varit det värsta. Större delen av sommaren har jag varit låst hemmavid.
Dessutom åker jag gratis som pensionär. Jag är van att gå men om jag ska ta mig till älskade, underbara havet, då blir det för långt.  

Negativt.

Men Slottsskogen, icke att förglömma, som jag har inpå knuten! Varje dag var jag där. Och många med mig. Vi satt i samma skog, så att säga. Mycket prat blev det, två meter emellan oss. Men det blev många intressanta möten, både med kända och okända, spännande. 
 
Först i augusti kom min ena dotter hem från landet och då kunde hon ta med mig ut i sin bil. Jag satt i baksätet och vi höll avstånd för övrigt också. 

Vilken lycka! Hon tycker lika mycket om att röra på sig som jag, så det blev både promenad och bad. Några vändor har det blivit.

Positivt.

Om vi åker ut i veckan ska jag också bada. Jag älskar att bada! Det vill jag göra länge än...

Jag gör ju en långfilm om år 2020. När jag startade på nyåret, aldrig trodde jag att det skulle bli en film om Corona detta år, en chock blev det! Mycket research, men oj, vad jag lärde mig mycket på vägen! Över huvud taget har det blivit många timmars researchande inför min långfilm. Jag gillar det. Filmen blir helt klar vid årsskiftet.

Nu...
3:e kramen från mig. 💗
Du gör mig glad om du trycker på: kommentarer 
och skriver något här till mig!
Vi höres. 
             
Från Gitte Hagstedt Dickson spellistor (playlists) på YouTube.
Från långfilmen: NYTT ÅR, NYA MÖJLIGHETER!

                                 Tryck på filmerna för att titta






IN ENGLISH

No. 3. Corona goes on...

This time it is 23:27.

I'm finishing a music video, where my one daughter and I are filming by the sea.

I have worked a lot since the Corona outbreak, with a break in July.
Thanks to Corona. Had to work in peace, when you have not been able to meet so much.

Positively.

Not being able to go by bus or tram because of Corona. It has been the worst. Otherwise I go for free as a pensioner. Most of the summer I have been locked up at home. I walk a lot but to the sea, which I love, it gets too far.

Negative.

But thank you, Slottsskogen (park), which I have close by! My rescue! Every day I was there. And many others too. Many interesting meetings!

In August my one daughter came home and we could finally go to the sea! I sat in the back seat and we kept our distance as well.
What joy! Salt water!

Positively!

As said before, I'm making a feature film about the year 2020. When I started with it, I could never imagine that I had to do a film about Corona! A lot of research, but I learned so much about this virus.

My feature film will be ready around the turn of the year.


3rd hug from Gitte. 💗

You make me happy if you press on: comments 
and write something here to me! See ya.



From Gitte Hagstedt Dickson playlists on YouTube.
From the feature film: NEW YEAR, NEW POSSIBILITIES!

                                  Press on the films to watch











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar