onsdag 7 oktober 2020

Nr. 1. Mitt första blogginlägg

Kväll är det nu, klockan är 22:02. Precis nu har jag startat denna blogg och det är första gången jag skriver här.

Gitte heter jag, är 72 år och bor i Gamla Masthugget i Göteborg, trivs förträffligt här, härliga grannar, hela Slottsskogen alldeles inpå knuten, nära till både havet som jag älskar och innerstan!

Jag har en egen musikskola, HAGSTEDT DICKSONS musikskola och hade en Kör-Orkester TONARIA och vi gav en massa Välgörenhetskonserter genom åren. Alla olika åldrar jobbade jag med i detta, det trivs jag bäst med. Vi har så mycket att ge varandra! 

Om detta och mycket mer kan du läsa på min brokiga hemsida TONARIA, som kommer från Ton-persON-vARIAtion, variation i toner (musik) och i personer, tryck på länken: TONARIA

Numera är jag både pensionär och jobbar med lite av varje; 
några få elever, gör engagerande musikfilmer med temat 
Balans - Människa - Djur - Natur, 
se min YouTubekanal, där finns bl.a. också musikfilmer från alla år med musikskolan och konserter, 

Jag är också med på Facebook, 
tryck på länken Gitte H.D. på Facebook

Jag skriver även böcker. Jo, jag bara är också...

Jag tänkte med denna blogg ta upp lite olika teman att diskutera kring, ett tema per gång.

Vi kan börja med temat Kärlek. Vad det innebär för dig. Hur jag tänker kan du se i följande film, tryck på filmen: 


Förväntansfull väntar jag på svar från just Dig.
Och glöm inte, ung som gammal...
1:a Kramen från Gitte. 💗
Du gör mig glad om du trycker på: kommentarer 
och skriver något här till mig!
Vi höres.



IN ENGLISH
* * * Jag, Gitte H.D. är här * * * Här tar jag upp lite av varje, vad som faller på. Jag finns här för Dig, ung som gammal och för mig själv.  - translating: 
* * * I, Gitte, am here * * *
Here I write about this and that, whatever comes to my mind.
I am here for you, young and old and for myself.

No. 1. My first blog post

Now it's evening, the time is 22:02.

Right now I have started this blog and it is the first time I am writing here.

My name is Gitte, I am 72 years old and live in Old Masthugget in Gothenburg. I feel great here, lovely neighbours, the whole Slottsskogen (park) just around the corner, close to both the sea that I love and the inner city!                                                                                                                                                                                      
I have my own music school, HAGSTEDT - DICKSON’S music school and I had a Choir - Orchestra TONARIA and we gave a lot of charity concerts through the years. I worked with all different ages in this, which I like the best.

You can read about this and much more on my website TONARIA. The name comes from Ton-persON-vARIAtion, variation in tunes and in persons, press on the link: TONARIA 

Nowadays I am booth retired and work with a little of each; a few music students, make engaging music videos with the theme              
Balance - Man - Animals - Nature,                                                       
see my YouTube channel, which also includes music videos with my music school and concerts,      

I am also on Facebook, press on the link: Gitte H.D. on Facebook

I also write books. Well, I also just am...

My purpose with this blog is to bring up a few different themes to discuss, one theme at a time.

We can start with the theme Love. What it means to you. How I think, you can see in the following film, press on the film:


Hopefully, you will answer me. 
And don't forget, young and old...

1st hug from Gitte. 💗
You make me happy if you press on: comments 
and write something here to me! See ya.



4 kommentarer:

  1. Mycket snyggt! Var finns trätrappan du kommer nedför? "Störst av allt är kärleken" sjunger Carola i "När löven faller av", som också jag har sjungit hos min sånglärare (mycket synkoper). Har du inte hört den så gå in och lyssna på YouTube!
    Gulliga husdjur är ju obetalbart, men hundar som kramas har jag aldrig sett förut. Dom brukar föredra att nosa där bak.
    Dalle

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man tackar! Trätrappan leder upp till vinden, som jag har alldeles utanför mitt. Kram.

      Radera