måndag 12 oktober 2020

Nr. 4. Förlåt

Förlåt att min generation bar sig så illa åt!
Skövla och härja både här och där.
Förstöra och förgöra.
Och för mycket konsumtion av vår generation.
Själv vill jag vara med och rätta till. Hoppas det är fler som vill?
Vi, Folket, får nu resa oss upp mot högre makter,
så att det till slut blir till helt andra takter!
Allra högsta tid är här och nu, kära Du!
Kom igen, kom igen, min vän!
Inte bara Förlåt. Nu måste vi alla också hjälpas åt! 




Hej igen!
Jag la in ovanstående på min Facebooksida och det får komma med här också, då det är ytterst angeläget! Det är inte bara Greta Thunberg och hennes generation som ska "sopa rent" efter vår generation. Vi måste alla dra vårt strå till stacken. Lära den yngre generationen att, har man gjort något orätt så får man självklart rätta till det, inte lämpa över det till någon annan. Rakt över!

Från Gitte Hagstedt Dickson spellistor (playlists) på YouTube.

        Från långfilmen: NYTT ÅR, NYA MÖJLIGHETER!
                            Tryck på filmerna för att titta
      

              MODER JORD, HON GRÅTER - Presentation               

 
                            Från långfilmen: KLIMATMUSIK



MODER JORD, HON GRÅTER - kör, orkester


Som tidigare sagt, hör gärna av dig med kommentarer.

4:e kramen från mig. 💗
Du gör mig glad om du trycker på: kommentarer 
och skriver något här till mig!
Vi höres.




                          IN ENGLISH

No. 4. Sorry

Sorry, my generation behaved so badly!
Shovel and ravage both here and there.
Destroy!
And too much consumption of our generation.
I myself want to be involved and correct. 
Hope there are more who want?
We, the Peolpe, must now rise up to higher powers,
so that in the end it becomes completely different beats!
The highest time is here and now, dear!
Come on, come on, my friend!
Not just Sorry. Now we must all be helped too!





 





















Sorry
My generation didn't know...  But now...  This is it... 
Come on now!


Hello again!

It's not only Greta Thunberg and her generation who shall "sweep clean" after our generation. We all have to pull our straw.
Teach the younger generation that, if you have done something wrong, you must of course correct it, not pass it on to anyone else.
Straight through!

From Gitte Hagstedt Dickson playlists on YouTube.

From the feature film: NEW YEAR, NEW POSSIBILITIES!
                                  Press on the films to watch




From the feature film: CLIMATE MUSIC




4th hug from me. 💗
You make me happy if you press on: comments
and write something here to me! See ya.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar