torsdag 8 oktober 2020

Nr. 2. Stavgång och AppleTV


Klockan är 19.00.

Har precis kommit hem från mitt stavande i Slottsskogen. Med full mundering uteblev regnet, som när man beväpnar sig med paraply, nja det stämmer för all del inte alltid. Men skönt och uppfriskande var det! Stavarna använder jag då och då, de är bra då hela ens flöde kommer igång och man får automatiskt bättre fart i gångandet. Så nu slog jag ett slag för stavarna!

Snart väntar slappande framför TV:n, Apple-TV:n. Jag avskaffade den den vanliga TV:n för några år sedan, bland det bästa jag har gjort! Jag tycker inte om att inruta mig för mycket. Nu ser jag precis när jag själv vill, pausar och sätter på om vartannat. Hittills har det varit gratis, men nu har ju TVräkningen lagts på skatten. Men det att råda över sin egen tid...

TV4play, SVTplay och YouTube har jag. YouTube är jättebra då jag har alla mina filmer där. Övriga kanaler har jag ju på datorn.

Just nu plöjer jag igenom den norska deckaren LIVSTID. Spännande och bra. Att bli oskyldigt dömd är nog bland det värsta som finns! Hoppas att slutet tar en annan vändning. Men sanningen brukar ju segra till slut. För övrigt följer jag bland annat den turkiska serien MODERN OCH DOTTERN. Den tilltalar mig på grund av den innerliga kärleken, kampen för överlevnad och att sanningen kommer fram till slut.
Som sagt. 

Annars ser jag dokumentärer, speciellt om allas vår situation på vår planet, där finns mycket att plöja igenom. Jag vill lära mig hela tiden. Jag har fått göra mycket research för min långfilm men jag älskar att lära mig, mer och mer hela tiden! 

                Att aktivera både hjärna och kropp,
               då är man på topp!

Hur har din dag varit?
Vad gör du för att hålla dig i form?
Vad har du för favoriter i ditt TV-tittande?

2:a Kramen från Gitte. 💗
Du gör mig glad om du trycker på: kommentarer 
och skriver något här till mig!
Vi höres.







IN ENGLISH

No. 2. Nordic walking and Apple TV

The time is 19.00.
I have just returned home from my Nordic walking in Slottsskogen (park). 
With full uniform, the rain did not occur, as when you arm yourselves with an umbrella, well that is not always true after all.
But it was nice and refreshing! So now I struck a blow for rhe rods!

Soon waiting relaxing in front of the TV, the Apple TV. I abolished the regular TV a few years ago, among the best I have done! I do not like to frame myself too much. Now I watch axactly when I want, pause and turn on alternately.  

To rule over one's own time...

I have TV4play, SVTplay and YouTube. Other channels I have on my computer. I had to do a lot of research for my feature films and you can learn much from various documentaries. For example.

To activate both brain and body,
then you are on top!

2nd hug from Gitte. 💗
You make me happy if you press on: comments 
and write something here to me! See ya.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar