fredag 6 november 2020

Nr. 13. X, Superhjälten!

Häromdagen satte jag i vrångstrupen, fick ner det svalda i luftstrupen i stället för matstrupen. Jag kippade efter luft, kunde inte andas ordentligt. Fruktansvärt obehagligt är detta, man tror att ens sista stund är kommen! Och nu var det ändå bara av ett glas med vatten och äppelcidervinäger, alltså ingen mat som kunde fastna i halsen.

Jag var lite stressad, så det berodde på det. 

Snabbt som ögat kom X till undsättning och gjorde "Heimlich manöver" på mig, när man står bakom en och trycker till med armarna framtill. I två omgångar gjorde X det. Det hjälpte!

Vilken otrolig lättnad, det kändes som om X räddade livet på mig! Jag gick och hostade en bra stund efteråt.

För att undvika detta över huvud taget ska man, när man sväljer, tänka på att luta huvudet lite framåt. Då kan det svalda helt enkelt inte komma ner i luftstrupen, för då blockerar man den. Och ta det lugnt när man äter och dricker förstås.

Nu hör det till saken att X är en sådan som undviker beröring, inte bara nu i Coronatider, utan annars också. På grund av baciller bland annat. 

Men i ett akutläge som mitt, kan man verkligen räkna med X! Utan minsta tvekan. X är min stora Superhjälte! Och på köpet fick jag fysisk beröring, den första sedan februari månad 2020! Två flugor i en smäll.

X ligger bakom allt jag har lärt mig på datorn, musikprogram, mina filmer, böcker, hemsida, blogg... ja rubbet!

Ja, X har en ovanlig begåvning i det mesta, med ett superminne. Och all magisk musik som X själv gör och framför...

X är lite annorlunda och får kämpa mer än de flesta i livet, men är  fantastisk i mina ögon! Jag önskar att X kunde känna av sina superkrafter i stället för att känna sig så misslyckad, med lågt självförtroende. Och få ta plats någonstans ute i livet. Vi jobbar på det, det vill säga, jag bidrar med hjälp till självhjälp. Men nu bromsar Corona en hel del...
 
Ur djupet av och av hela mitt Hjärta, så älskar jag Dig X, cirkeln runt och för evigt, och jag kommer alltid att stötta dig! Efter bästa förmåga. Jag sviker dig aldrig! 

JAG GER MIG ALDRIG ÄVEN OM JAG ÄR ENSAM I DETTA! 

Tack X, för att du är du och att du finns! 


13:e kramen från mig. 💗
Du gör mig glad om du trycker på: (inga) kommentarer 
och skriver något här till mig!
Följ mig också gärna i bloggandet, då gör du mig också glad!
Vi höres.


Musik av och med X, urval
Music by and with X, selection







IN ENGLISH

No. 13. X, the Superhero!

See the films above, they are in english.

The other day I put in the esophagus, got what was swallowed in the trachea instead of the esophagus. I gasped for air, could not breathe properly. This is terribly unpleasant, you think that even the last moment has come! And now it was still just a glass of water and apple cider vinegar, so no food could get stuck in the troat.

I was a little stressed, so it was because of that.

As fast as the eye came, X came to the rescue and "Heimlich maneuvered" on me, he stand behind me and pressed X:s arms in front. In two rounds, X did it. It helped!

What an incredible relief, it felt like X saved my life! I went and coughed for a good while afterwards.
 
To avoid this completely, you shall, when you swallow, think about tilting your head a little forward. Then the swallowed simply can not get down into the trachea, because then you block it. And take it easy when eating and drinking, of course.

Now it is a matter of fact that X is one who avoids touch, not only now in Corona times, but otherwise as well. Due to bacill among other things.

But in an emergency situation like mine, you really can count on X!
Without the slightest hesitation. X is my great Superhero!

And on top of that, I got physical touch, the first since February 2020! Two birds with one stone.

X has taught me everything on the computer, sheet music program, my films, my books, website, blog... yes, all!
 
Yes, X has an unusual talent for the most part, with a super memory. And all the magical music that X himself makes and performs...

X is a little different and has to fight more than most in life, but is amazing in my eyes!

I wish X could feel his superpowers instead of feeling so unsuccessful, with low self-esteem. And get to take a seat somewhere in life. 

We work on it, that is, I contribute with help to self-help. But now Corona is barking a lot...

From the depths of and with all my Heart, I love yYou, X, the circle around and forever, and I will always support you! Best of my ability! I never let you down!

I NEVER GIVE UP EVEN IF I AM ALONE IN THIS!

Thank you, X, for being you and for being there!


13th hug from me. 💗
You make me happy if you press on: comments
and write something here to me! Please also follow me in all my blogs. See ya.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar