torsdag 15 oktober 2020

Nr. 6. Angeläget

Klockan är 21:02

Jag spinner på en idé att, inför nästa termin, höra av mig till  barnavårdscentraler, förskolor och skolor angående min långfilm i 38 delar: NYTT ÅR, NYA MÖJLIGHETER! Den handlar om balansen Människa - Djur - Natur. Den är, på ett enkelt, kortfattat och sakligt sätt, både upplysande och avslöjande och visar vad som är på gång mot ett alltmer, både mänskligt och hållbart samhälle gällande allt och oss alla. + Jag tar även med min långfilm: KLIMATMUSIK. 

Detta kan mana till diskussioner, grupparbeten, samarbete i olika ämnen, drama / musik m.m. Eller hur man tänker, fritt fram. Möjligheterna är många. Och eleverna drar in sin familj i detta, så även de får mer inblick. Vad är viktigt / oviktigt?

Allt detta för att sprida angelägna frågor till var och en i vårt samhälle, liten som stor. Det brister nämligen för mycket i kunskap om vår miljö. Och så länge som det gör det så blir det svårt för Folket att samarbeta över alla gränser. När inte ens politikerna...

Det händer alldeles för lite och så länge det är så, så kommer vi aldrig att klara ALLAS vår största genom tiderna, jo, i det närmaste omöjliga men i allra högsta grad helt nödvändiga, uppgift någonsin:
Att rätta till och återställa balansen gällande allt och oss alla...

Jag kan själv finnas till hands. Jag gör allt helt idéellt och skänker det till mänskligheten = mitt bidrag till Världen.

Filmen NYTT ÅR, NYA MÖJLIGHETER! och filmen  KLIMATMUSIK

hittar du i Gitte Hagstedt Dickson spellistor (playlists) på YouTube, tryck på länken: Gitte Hagstedt Dickson spellistor (playlists)


6:e kramen från mig. 💗

Du gör mig glad om du trycker på: kommentarer 
och skriver något här till mig!
Vi höres.




                                            IN ENGLISH

No. 6. Urgent 

The time is 21:02

I'm thinking of getting in tough with child welfare centres, preschools and shools about my feature film in 38 parts: 
NYTT ÅR, NYA MÖJLIGHETER! I could do this also in other countries, as I also have all films in english, then the feature film is called: NEW YEAR, NEW POSSIBILITIES! 

I'ts about Balance - Man - Animal - Nature.

It is in a simple concise and factual way both enlightening and revealing and shows what is going on towards an increasingly human and sustainable society regarding everything and all of us.
+ This also include my feature film: CLIMATE MUSIC 

This can prompt discussions group work collaboration in various topics drama music and so on. Or how to think, freely. The possibilities are many. And the students involve their family in this so they too get more insight. What is important / unimportant?

All this to spread pressing issues to everyone in our community, small or large. It lacks too much knowledge of our environment. And as long as it does, it will be difficult for the People to work together across all borders. 

When even politicians don't...

It happens far too little and as long as it is so we will never cope ALL our greatest of all time, yes almost impossible but very much absolutely necessary task ever:

To correct and restore the balance of everything and all of us... 

I can be there myself. I do everything completely conceptually and donate it to humanity  = my contribution to the World

The feature film NEW YEAR, NEW POSSIBILITIES! 
and the feature film CLIMATE MUSIC you will find in

Gitte Hagstedt Dickson playlists on YouTube,
press on the link: 

Gitte Hagstedt Dickson spellistor (playlists)


6th hug from me. 💗
You make me happy if you press on: comments
amd write something here to me! See ya.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar